Skip to content
Home » Projektid » Marginaali juhtimine hulgimüügis

Marginaali juhtimine hulgimüügis

Taust

Keskmise suurusega Eesti hulgimüügikett kasutab tarkvara, mis ei võimalda mõista müügi käivet ja marginaali klientide ja tootegruppide lõikes. See tegi võimatuks kasumlikuse juhtimise, kuna polnud selge, missugused kliendid on kahjumlikud ning kuidas nende kasumlikkust tõsta.

Meie lahendus

  • Lõime jaeketi jaoks ühendatud andmelao, kuhu koondasime kõik müügiga seonduvad andmed erinevatest allikatest. Puhastasime need ning sidusime loogiliseks tervikuks.
  • Kasutasime MS Office lahendusi, et luua osakonnapõhised koond- ja detailvaated ning raportid, mis näitasid reaalajas müügitrende, marginaali, ostukäitumist ja müügiplaani täitmist.
  • Töötasime välja kliendi- ja tootesegmendipõhise analüüsimudeli, et klient saaks kontrollida ja juhtida müügi- ja rahavoo-otsuseid.

Tulemus

  • Hulgimüügikett suurendas kasumlikust koheselt, sest neil oli nüüd selge arusaam ja täpne info, kuidas kujuneb sarnaste klientide kasumlikkus. Kahjumlikud kliendid pöörati kasumlikuks ning hakati vaatlema erinevaid kasumlikkuse mõõdikuid nagu marginaal ja kontributsioon.
  • Klientidele hakati pakkuma andmetele ja eesmärkidele tuginevat, nende jaoks loodud tootesortimenti ja hinnastust.
  • Müüki hakati juhitima piirkonna ja müügiesindaja põhistest eesmärkidest lähtuvalt, ning saavutati ühtlane marginaal kliendisegmendi üleselt.
  • Juhtkond sai hakata infot kasutama juhtimisaruannete kaudu igal ajal ja igast seadmest.

Miks see oluline on?


See projekt näitab, kuidas õige andmetöötlus võib muuta andmed äri käiku muutvaks tööriistaks. Lihtsad visuaalid, valdkonnapõhised mudelid ja õiged prognoosid tähendavad, et hulgimüügikett saab keskenduda kasumlikkuse kasvatamisele ja trendide järgimisele, mitte andmete otsimisele, kopeerimisele ja vormindamisele.